Logo, firmanın veya hizmet isminin yada bir ürünün, harf ve grafiksel öğeler kullanılarak sembolleştirilmesidir. Amblemden farkı ayırt edici özelliklerinin yanında firma ismini yansıtır. Logo hazırlamak için kullanılanılacak font sıfırdan tasarlanılacağı gibi mevcut Yazı fontları'da kullanılabilir. Logo yapmak için belli başlı bazı kuralları işin profosyonelleri tarafından aşağıdakine benzer tanımlanır.
Kolay anlaşılır, sade, kolay hatırlanmalı, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük boyutlarda ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük boyutlarda dağınık görünmemelidir. Her türlü boyut ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır bile. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük zarar verir.
Logo, tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine uygun olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım sürecinde önemli unsurlardır.
Logonun sadeliği yanısırak gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman bile akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma için logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bilgi çok önemlidir.
19.10.2016
destek@mag-net.com.tr